Czym jest sprawozdawczość środowiskowa?
11 października 2023Prowadzenie działalności gospodarczej nakłada na przedsiębiorców wiele różnorodnych obowiązków. Wśród przewidzianych przez prawo zadań, z których muszą się oni wywiązać, znajduje...
Nie da się ukryć, że opakowania są koniecznością w wielu różnych dziedzinach przemysłu. Szczególne miejsce zajmują w branżach spożywczej i farmaceutycznej, nie stronią od nich również twórcy elektroniki oraz kosmetyków.
W produkcji opakowań również obowiązują konkretne trendy. Na nich właśnie dziś chcielibyśmy się skupić, pokazując, jakie powinny być opakowania, żeby spełniać wszystkie przypisane im funkcje.
Nowoczesne opakowania spełniają równocześnie kilka funkcji. Przede wszystkim mają za zadanie zabezpieczać produkt znajdujący się we wnętrzu. Chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi, zgnieceniem, zarysowaniem.
W niektórych przypadkach mają też pomóc zachować optymalne właściwości fizykochemiczne przedmiotu przez jak najdłuższy czas. Dzieje się tak zwłaszcza przy żywności i lekach, które są szczególnie wrażliwe na zmiany temperatury, wilgotność, a także szereg dodatkowych czynników, jak na przykład kontakt z powietrzem. Dobre opakowanie sprawia, że produkt psuje się wolniej, a konsumenci mogą z niego bezpiecznie korzystać, bez obaw o swoje zdrowie lub nawet życie.
Pudełka i torby pełnią też funkcję informacyjną. Na opakowaniach umieszcza się bowiem szereg kluczowych informacji, niezbędnych do podjęcia finalnej decyzji zakupowej. Pojawia się na nich skład, instrukcja obsługi, informacje o wszelkich potencjalnych zagrożeniach, a także certyfikaty, które dany produkt posiada.
Nie można również zapominać o niezmiernie ważnej funkcji estetycznej. Ładny i stylowy projekt opakowania, wpisujący się w kompleksową identyfikację wizualną firmy staje się skutecznym nośnikiem reklamowym, który potrafi przekonać do zakupu wielu klientów, stojących przed sklepową półką pełną teoretycznie podobnych artykułów.
W wielu sklepach zajmujących się profesjonalnie wytwarzaniem produktów do pakowania, jak choćby hurtownia opakowań e-Hurtownia-Opakowan.pl, można znaleźć rozmaite opakowania, dostosowane do zróżnicowanych potrzeb, a także aktualnych trendów. Bowiem trzeba pamiętać, że również wszystkimi opakowaniami produktowymi rządzą trendy.
Jedną z najciekawszych tendencji stylistycznych jest oczywiście powszechnie obecny minimalizm. Widać go w modnych wnętrzach, w designie, dotarł również do opakowań.
Nowoczesne i stylowe wzory, opierają się na prostych bryłach geometrycznych oraz zestawieniu barw neutralnych (szarości, beżu), bieli i czerni z pojedynczym, intensywnym akcentem barwnym. Niezmiernie ważne jest także liternictwo, dostosowane do bieżących trendów, ale także charakteru działalności.
Drugim trendem, który dotyka niemal wszystkich opakowań, jest stawianie na rozwiązania ekologiczne. Wielu producentów, nawet wytwarzających dobra luksusowe, wprowadza opakowania z materiałów ekologicznych i poddawanych recyklingowi. Może to być tektura, papier, a także szkło lub metal.
Jest to związane z wieloma czynnikami. Najważniejszym jest oczywiście konieczność dostosowania się do nowych przepisów, na mocy których wymaga się od producentów stawiania na opakowania z surowców do wielokrotnego przetwarzania w procesie recyklingu. Wiele firm już teraz jako podstawowy plan biznesowy zakłada dążenie do gospodarki o obiegu zamkniętym.
Oprócz tego coraz bardziej zwiększa się też świadomość społeczna. Ludzie szukają opakowań, które są przyjazne środowisku, oczekują ograniczenia użycia tworzyw sztucznych oraz stosowania kartonów, papieru oraz szkła.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się także opakowania wielokrotnego użytku. Powraca wykorzystanie szklanych butelek lub nawet pudełek z polipropylenu, które można zastosować przynajmniej kilka razy.
Ciekawym rozwiązaniem jest precykling, czyli sklepy, w których produkty sprzedaje się luzem – do opakowań przynoszonych przez klientów. Pozwala to ograniczyć ilość produkowanych odpadów opakowaniowych i równocześnie zakupić dokładnie tyle produktów, ile potrzeba. Przekłada się to na lepsze planowanie zakupów oraz oszczędności w domowym budżecie.
Współczesne trendy idą coraz bardziej w stronę praktyczności i wygody. Nowoczesne opakowania powinny być zatem równocześnie funkcjonalne i estetyczne. Bezwzględnie muszą też zapewniać maksymalne bezpieczeństwo wszystkich produktów. Nie da się również pominąć ważkiej roli ekologii – każde opakowanie powinno bowiem obecnie wpisywać się w zielone trendy, znacząco ograniczając produkcję odpadów opakowaniowych.
Dobre opakowanie przykuwa wzrok, chroni produkt oraz jest przyjazne środowisku, stając się niezmiernie istotnym elementem każdego towaru – od przedmiotów codziennego użytku, aż do towarów luksusowych, po które powszechnie sięgamy coraz chętniej i częściej.
Artykuł sponsorowany
0Komentarze